Wellness in Tirol: ontspannen met bergpanorama

Een panorama-zwembad op het dak met uitzicht op de ontelbare bergtoppen, vanuit de rustruimte uitkijken op het dorp, in de sauna ruikt het fris zoals in het bos en het water komt van eigen bron. In Tirol is het heerlijk vertoeven dankzij het grote aanbod van wellness in Tiroler hotels en de bijzondere bergpanorama’s.

Hotel Jungbrunn
Hotel Jungbrunn ©Hotel Jungbrunn / Petra Stadler

Het hoogstgelegen panorama-zwembad
Het 4-sterren superior hotel Mooshaus in Kühtai in de Stubaier Alpen beschikt over het hoogstgelegen binnenzwembad van Tirol. Vanuit het verwarmde zwembad ‘Endless Skypool’ geniet je van een spectaculair uitzicht.

Mooshaus Winterresort, Kühtai
www.mooshaus.at

Een met de natuur
De Kristallhütte is een luxe accommodatie in Hochzillertal-Kaltenbach in het Zillertal, dat veel comfort biedt aan haar gasten. Boven de suites bevindt zich de nieuwe spa met een alpenden-sauna, een aroma-stoombad, rustruimtes met fijne waterbedden voor 2 personen en een fantastisch uitzicht over de bergen van het Zillertal.

Kristallhütte, Kaltenbach
www.kristallhuette.at

Pure ontspanning
Vanuit het zwembad van het Alpine Lifestyle hotel Jungbrunn in het Tannheimer Tal genieten gasten van een prachtig panorama over de bergen. De medewerkers van de spa bieden de hotelgasten uitgebreide schoonheidsbehandelingen en massages. Zo kan iedere bezoeker heerlijk ontspannen naar huis.

Hotel Jungbrunn, Tannheim
www.jungbrunn.at

Rooftop zwembad met Grander Wasser
Grander®Wasser kent veel goede eigenschappen: het is verfrissend, heeft een verfijnde smaak en verbetert de huid. In Hotel Schloss Lebenberg in Kitzbühel kan men nu ook zwemmen in dit bijzondere water in het 46 meter lange zwembad op het dak van het hotel. Het 360-graden panorama krijgen gasten er gratis bij.

Hotel Schloss Lebenberg, Kitzbühel
www.austria-trend.at/hotels/schloss-lebenberg

Uniek in de Stubaier Alpen
Blikvanger in het charmante 3-sterren familiehotel Erika in Neustift in Stubai is de moderne spa met panorama-zwembad dat uitkijkt over de Stubaier Alpen. ’s Nachts is het zwembad spectaculair verlicht. Het hotel heeft ook een Finse sauna, een stoombad en biedt ontspannende massages aan.

Hotel Erika, Neustift
www.erika.at

Beleef het element water
De Schwarzbrunn Spa in Stans, op 30 minuten van Innsbruck, belooft volledige ontspanning en herstel. In deze spa wordt het element ‘water’ via alle zintuigen beleefd. Zo kunnen hotelgasten zich verheugen op een groot binnenzwembad met waterval, een whirlpool, verschillende rustruimtes en sauna’s. Hoogtepunt is het buitenzwembad ‘Bergsee’ met een uniek uitzicht op het bergpanorama.

Schwarzbrunn, Stans
www.schwarzbrunn.at

Ontspannen voor de open haard
Wellness ‘Wasserreich’ van hotel Das Kaltenbach in het Zillertal is een 400 m2 grote spa met prachtig uitzicht op de bergen. Hotelgasten genieten in de vier sauna’s, ontspannen in de rustruimtes en vertoeven in het 13 meter lange zwembad. In de stiltekamer met open haard hebben gasten uitzicht over het dorpje Kaltenbach. Dat vooral in de wintermaanden prachtig is.

Das Kaltenbach, Kaltenbach
www.hotel-kaltenbach.at

Vakantie met uitzicht op het Pitztal
Het luxe L’Hotel in het Pitztal biedt een uitgebreide wellness met een alpenden sauna, een stijlvolle rustruimte en een buitenzwembad met een van de mooiste panorama’s in Tirol.

L’Hotel, Jerzens
www.l-hotel-tirol.at

Een uitzicht om bij weg te dromen
Lifestyle hotel Die Berge ligt tussen de indrukwekkende bergen van het Ötztal. De ruime wellness met Finse panorama-sauna, bio-sauna en ook het zeer uitgebreide aanbod aan massages, nodigt de hotelgasten uit om na een dagje in de bergen weer op kracht te komen. Absoluut hoogtepunt is de Sky Pool op het dak van het hotel met zijn spectaculaire uitzicht.

Die Berge Lifestyle-Hotel, Sölden
dieberge.at

Uitkijken op de piste
In 4-sterren hotel Krumers Post in Seefeld kan men in het zwembad ontspannen en tegelijkertijd kijken naar de skiënde wintersporters op de Gschwandtkopf. De gezellige Tiroler open haard zorgt voor een romantische sfeer.

Krumers Post, Seefeld
www.krumers.com

Tirol telt met 11,5 miljoen aankomsten van gasten uit meer dan 50 landen, met meer dan 47 miljoen overnachtingen in het toerismejaar 2015/16 en 34 regionale verbanden tot de topvakantiebestemmingen in de Alpen. Het toerisme in Tirol kan terugblikken op een bijna 200-jarige geschiedenis en talrijke pioniersprestaties. Reizigers waarderen zowel tijdens de zomer- als wintermaanden de unieke natuurervaringen, de hoge kwaliteit van de service en infrastructuur en de internationaal erkende gastvrijheid. De Tirol Werbung GmbH, met hoofdzetel in Innsbruck, is de organisatie voor toerismemarketing van de deelstaat. Haar belangrijkste opdracht bestaat erin, Tirol als de meest aantrekkelijkste bestemming in de Alpen te positioneren.

Beeldmateriaal van persbericht

• Hotel Jungbrunn

• Hotel "Die Berge"

• Skypool Hotel "Die Berge"