Gewoon fantastisch!

Geactualiseerd op 22.11.2022

Serfaus-Fiss-Ladis start met het winterseizoen op 8 december 2022.

© Serfaus-Fiss-Ladis Marketing GmbH, danielzangerl.com

Of het nu alleen is of met de familie, met ski’s, snowboards of sneeuwschoenen, de vakantieregio Serfaus-Fiss-Ladis verrast alle gasten jaar na jaar met tal van activiteiten op en naast de piste. Maar dat is nog niet alles. Adembenemende uitzichten, ontelbare uren zonneschijn en heerlijke genotsmomenten laten je de dagelijkse sleur vergeten en garanderen een onvergetelijke vakantie. En dat al heel binnenkort, want vanaf 8 december 2022 starten de skiliften opnieuw op en vervoeren ze wintervakantiegangers naar de fantastische winterwereld van Serfaus-Fiss-Ladis.

Eindelijk weer skiën! Of toch liever snowboarden? Of wat dacht je van een winterwandeling? In Serfaus-Fiss-Ladis genieten sneeuwliefhebbers op en naast de pistes van een fantastisch, bijna magisch gevoel met veel activiteiten en belevenissen. Gastheren van de hutten, liftuitbaters en sneeuwsportleraars staan weer klaar voor een geweldig winterseizoen. Dat duurt dit jaar maar liefst 18,5 weken of anders gezegd 130 dagen. Om precies te zijn draaien de liften van donderdag 8 december 2022 t/m zondag 16 april 2023.

Een ongeëvenaard levensgevoel
Voor wie het nog niet wist: meer dan 20 jaar geleden werden de twee skigebieden Serfaus en Fiss-Ladis in het Oberinntal in Tirol samengevoegd en je vindt er sindsdien 214 kilometer perfect geprepareerde pistes in alle moeilijkheidsgraden. Maar dat is niet alles. Ook links en rechts van de afdalingen vind je een omvangrijk aanbod van activiteiten zoals sneeuwschoentochten, langlaufloipes, natuur-rodelbanen en winterwandelpaden. Ook de kleinste gasten komen trouwens niets te kort, want onder het motto “We are family!” staat de regio al lang bekend als meest populaire familieskigebied.
Wie dit geweldige levensgevoel van de winterwereld van Serfaus-Fiss-Ladis graag zelf wil ervaren, last, vooraleer aan de Frommes afdaling te beginnen, best eerst een korte pauze in. En dit aan het nieuwe uitkijkplatform op het Gipfelkreuz van de Schönjoch op een hoogte van 2.509 meter boven de zeespiegel. Je geniet er van een prachtig uitzicht rondom op de omliggende bergen en bergtoppen – bij helder weer kan je zelfs van de Zugspitze in Duitsland, tot aan de Ortler in Zuid-Tirol en de Tiroolse Wildspitze zien.

Evenementen in de sneeuw
Wie denkt dat het na zoveel actie en een goedgevulde dag in de frisse berglucht al voorbij is in de drie bergdopen, die heeft het mis. Voor velen begint de pret pas echt als de zon ondergaat. Eindelijk mag er ook weer opnieuw een beetje gefeest worden, iets waar zowel de inwoners als de gasten bijzonder blij om zijn. Een van de klassiekers onder de evenementen is iedere woensdag de Adventure Night “Fairy Tale” in Serfaus met spectaculaire en kleurrijke shows. Vanaf 21 december 2022 start het adembenemende spektakel met lasershow, artiesten en acrobaten die onder andere voor Cirque du Soleil werken en de indrukwekkende skishow van de Skischool Serfaus.
Tijdens Nightflow “Rock the Snow” in Fiss trotseren coole dansers, acrobaten en onbevreesde stuntmannen en de sneeuwsportleraren van de Skischool Fiss-Ladis de briljante schans van de Nightflow arena. Nightflow vindt na de première op 29 december iedere dinsdag plaats. Wie houdt van wintermagie, die brengt een bezoekje aan Magic Ladis. Vanaf de première op 22 december vind je in het adembenemende decor onder het statige kasteel van Laudeck een unieke mix van gezellige winterse sfeer, traditioneel live entertainment en culinaire verwennerijen.
De “Fire and Ice” Show, een kunstschaatsvoorstelling, betovert bezoekers van Magic Ladis met een spectaculaire licht- en vuurshow. Deze voorstelling vindt plaats op 31 januari 2023 aan de burchtvijver van Ladis.
Ook tijdens het nieuwe SnowArt Genussfestival draait alles rond genieten. In het weekend van 9 tot 11 en van 16 tot 18 december vind je geen betere manier om je op de piste of in een selectie bergrestaurants zowel culinair als muzikaal te laten verwennen. Regionale lekkernijen zoals de “Zammer zondagskip” of “Fissky Imperial”, een Tiroolse single malt whisky, wachten om geproefd te worden. Voor het juiste ritme wordt trouwens gezorgd door meer dan 20 livebands en soloartiesten met een verscheidenheid aan muziek van rock, pop, volksmuziek, funk tot schlagers. Maar ook liefhebbers van blues en jazz zullen niet teleurgesteld worden. In Serfaus zijn Leithe Wirt, de Seealm Hög, het panoramarestaurant Komperdell, het restaurant Lassida en de skihut Masner van de partij, net als het familierestaurant Sonnenburg, de Möseralm, het panoramarestaurant BergDiamant en het Genussrestaurant Zirbenhütte in Fiss-Ladis.
Tip: op beide zaterdagavonden kan je ook nachtskiën op de berg. En ook dan is er geen gebrek aan livemuziek en culinaire lekkernijen.

Zoals al gezegd, de winter staat voor de deur. Het loont de moeite om al stilaan de ski’s uit de kelder te halen, ze te waxen en geginnen na te denken over de planning van je wintervakantie.

Meer informatie over de vakantieregio Serfaus-Fiss-Ladis vind je op www.serfaus-fiss-ladis.at/nl.

Meer persinformatie en gratis beeldmateriaal kan je terugvinden op www.serfaus-fiss-ladis.at/nl/Pers.

Trouw aan het motto “de fantastische winterwereld van Serfaus-Fiss-Ladis”, staat de Tiroolse vakantieregio voor afwisseling en compleet zorgeloze wintervakantie op topniveau. En dit zowel voor alleenstaanden als beste vrienden, gezinnen of drie generaties familie. De bergen hebben er immers niet enkel iets te bieden voor grote mensen, maar ook voor de kleinsten. De drie historische bergdorpen Serfaus, Fiss en Ladis liggen op een zonnige hoogvlakte in het bovenste gedeelte van het Inn-dal in Tirol, omgeven door de karakteristieke bergtoppen van de Samnaun berggroep en de Ötztaler Alpen. Op een hoogte tussen 1.200 en 2.828 meter boven de zeespiegel biedt de vakantieregio alle gasten de beste voorwaarden voor een veelzijdige wintervakantie: activiteiten voor wintersporters. Afwisseling voor de hele familie. Avontuur voor actiehelden. Adembenemende uitzichten voor genieters. Buitengewone specialiteiten voor fijnproevers. En dat is niet alleen magisch, maar gewoon fantastisch.