Bergavonturen en heerlijke momenten om van te genieten in winter!

Geactualiseerd op 14.10.2024

Het winterseizoen in Serfaus-Fiss-Ladis is geopend.

© Serfaus-Fiss-Ladis Marketing GmbH, danielzangerl.com

Op 6 december start in Serfaus-Fiss-Ladis het nieuwe winterseizoen. Reden tot feesten! En ook reden om een virtuele reis naar de toekomst te maken – naar een perfecte dag in de sneeuw.

8.00 uur: vroege vogels genieten van prachtige vergezichten in een sneeuwwitte wereld
De winter heeft wel iets van een droom! Je doet ‘s ochtends vol verwachting de gordijnen open en het eerste wat je buiten ziet, is de puurste winterwonderwereld. De bergen rondom zijn bedekt met een wit sneeuwtapijt. Geen wolkje verstoort de witblauwe ochtendsfeer. Zo kan de dag beginnen! Uit de veren en naar het ontbijt. Nadat de innerlijke mens versterkt is een uur later van de accomodatie naar het dalstation van de kabelbaan. Het liefst met de unieke U-Bahn Serfaus. Winterdag, we komen eraan!

9.00 uur: het perfecte skigebied behaalt de beste punten voor veelzijdigheid en kwaliteit
Laten we eerst snel de droge feiten overlopen: 68 liften en voorzieningen ontsluiten 214 pistekilometers tussen 1.200 en 2.828 hoogtemeters. Tussen de start van het seizoen op 6 december en het einde van het seizoen op 21 april liggen 130 skidagen, die allemaal buitengewoon zijn. Wat sinds de drie bergdorpen Serfaus, Fiss en Ladis zich 25 jaar geleden hebben samengevoegd, behalen ze regelmatig schitterende reviews als skigebied voor de hele familie. “We are family!” is hier, boven het bovenste gedeelte van het Inntal in Tirol, meer dan PR. Hier wordt geleefd. En genoten. De kleinste gasten kunnen leren skiën en snowboarden in twee uitstekende ski- en snowboardscholen. Dus snel de kinderen in de Kinderschneealm, het Murmlipark in Serfaus of in Berta’s Kinderland met Berta’s Kindervilla in Fiss-Ladis afzetten – en de skidag kan beginnen! Het liefst met de geavanceerde Komperdellbahn, die naast skiërs, snowboarders en freeriders ook winterwandelaars die van het uitzicht willen genieten en plezierige huttenbezoekers tot op de 1.982 meter hoge Komperdell brengt. Vanaf deze winter kunnen families bovendien pure adrenaline verwachten op Berta’s Familycross, een nieuw boardercross-parcours voor groot en klein an de noordkant van Fiss.

11.30 uur: wie actief onderweg is, heeft krachtvoer nodig
Beweging in de frisse lucht is behoorlijk vermoeiend! Dan is het nog fijner dat in het enorme skigebied van Serfaus-Fiss-Ladis talloze bergrestaurants en -hutten de hongerige en dorstige wintersporters culinair verwennen. Vroege wintervogels kunnen tijdens de eerste twee weekends van het skiseizoen – om precies te zijn van 6 t/m 8 december en van 13 t/m 15 december 2024 – uitkijken naar het SnowArt Genussfestival. Dan draait in het skigebied alles rond culinaire en muzikale hoogtepunten. Speciaal geselecteerde bergrestaurants bieden telkens van 11.30 uur tot 15.30 uur de lekkerste creaties aan. Ondertussen zorgen regionale muzikanten voor het juiste ritme om de winterdag in de bergen perfect te maken.
Aan het einde van het seizoen, van 15 maart t/m 21 april 2025, vinden in Serfaus-Fiss-Ladis de Genusswochen plaats. Onder het motto “Weil wir’s genießen” organiseren de drie skidorpen een uniek evenement dat een combinatie is van lenteskiën en gastronomie. De gasten kunnen genieten van zonnige skidagen – en gunstigere lifttarieven. Tijdens de “Sun & Snow Week” staan er tal van aanbiedingen en kortingen op het programma. Wie nog een wintersportuitrusting nodig heeft: tijdens de “Happy Days” wachten aantrekkelijke voordelen in de deelnemende sportwinkels. Ook de skischolen in Serfaus-Fiss-Ladis nemen deel aan de Genusswochen. Tijdens de actie “Easy Skiing” krijgen wintersporters korting op groepslessen.

14.00 uur: Geen zin meer om te skiën? Dan naar actie naast de piste
Oef! Wat een droomdag was dat! Snel de kinderen van de skischool halen en terug naar de accomodatie. Maar wat te doen voor de rest van de dag? Zin in meer frisse winterlucht? Misschien een tocht op sneeuwschoenen? Of gaan langlaufen? Of rodelen in de natuur (ook één keer per week ‘s avonds op een van de twee verlichte rodelbanen)? Of toch liever winterwandelen op mooi geruimde paden? In Serfaus, Fiss en Ladis hebben gasten die niet skiën keuze genoeg. Skigebied Serfaus-Fiss-Ladis is in het hele Alpengebied ook bekend om zijn unieke attracties: met de zipline Serfauser Sauser zweven adrenalinejunkies van bergstation Sunliner naar het dalstation beneden tegen snelheden tot wel 65 km/u. De megaschommel Skyswing laat in Fiss kleine en grote vakantiegangers op drie verschillende niveaus de hoogte in schommelen. En de echte waaghalzen vliegen met de Fisser Flieger op iets minder dan 50 meter hoogte over de besneeuwde Tiroolse bergwereld.

19.00 uur: de dag eindigt met ontspanning – of nog meer hoogtepunten
Ook ‘s avonds zijn er tal van mogelijkheden om de winterdag af te sluiten: wie nog niet genoeg beweging had, kan gaan nachtskiën of rodelen. In vele accomodaties bieden wellnessvoorzieningen welverdiende ontspanning. En spectaculaire avondshows zoals Adventure Night in Serfaus, Nightflow in Fiss en Magic Ladis zorgen voor plezier voor het hele gezin. Daarna gaat zelfs de meest onvermoeibare wintersporter gegarandeerd naar bed om in een welverdiende slaap te vallen – en te dromen van de volgende skidag of misschien zelfs van de volgende wintervakantie? Het motto van Serfaus-Fiss-Ladis luidt niet toevallig “Momenten die blijven!”

Meer persinformatie en gratis beeldmateriaal kan je terugvinden op ons portaal voor pers op www.serfaus-fiss-ladis.at/nl/Service/Pers.

Trouw aan het motto “Momenten die blijven!” staat de Tiroler vakantieregio Serfaus-Fiss-Ladis voor afwisseling en een 100% zorgeloze wintersportvakantie op topniveau. Het is een plek waar men zich goed voelt, waar alle gasten van een time-out genieten en zich vrij en zorgeloos kunnen ontspannen. Alleen, met twee of met het hele gezin. De bergen hebben in Serfaus-Fiss-Ladis immers niet enkel volwassenen iets te bieden, maar ook voor allerkleinsten. De drie historische bergdorpen liggen op een zonnig hoogplateau in het bovenste gedeelte van het Inntal in Tirol, omgeven door de karakteristieke bergtoppen van de Samnaun-berggroep en de Ötztaler Alpen. Op een hoogte tussen 1.200 en 2.828 meter boven de zeespiegel biedt de vakantieregio alle gasten de beste voorwaarden voor een veelzijdige wintervakantie als geen andere: Activiteiten voor wintersporters. Afwisseling voor het hele gezin. Avontuur voor actiehelden. Adembenemende vergezichten voor genieters. Buitengewone specialiteiten voor fijnproevers. Een vakantie die nog lang zal heugen! Meer informatie op www.serfaus-fiss-ladis.at/nl.