Bergbeklimmers en liefhebbers van afgelegen plekken onderweg in Serfaus-Fiss-Ladis!

Geactualiseerd op 22.06.2021

Op het programma van Serfaus-Fiss-Ladis staat natuurbeleving in combinatie met veel beweging.

De Tiroolse vakantieregio Serfaus-Fiss-Ladis biedt elke outdoor liefhebber de gepase tocht. © Serfaus-Fiss-Ladis Marketing GmbH, danielzangerl.com

Hoe kan je je beter onderdompelen in de indrukwekkende Tiroolse bergwereld dan te voet? Of het nu gaat om een gezinswandeling, een ontspannen wandeling of een bergbeklimming van drieduizend meter, de Tiroolse vakantieregio biedt elke outdoor liefhebber de gepaste tocht.

Weelderige groene alpenweides, ruwe rotsformaties en grandioze uitzichten op de Tiroolse bergtoppen. In Serfaus-Fiss-Ladis hebben bergliefhebbers iedere dag opnieuw keuze te over. Een gemarkeerd netwerk van om en bij de 500 kilometer verspreidt zich over de zonnige vakantieregio boven het Oberinntal in Tirol. Veel van de paden zijn zelfs begaanbaar met een kinderwagen. En dankzij de elf liften bereiken ook minder geoefende wandelaars grote hoogten en kunnen ze genieten van het hoge alpenpanorama. En het beste van alles: iedere natuurliefhebber vindt gegarandeerd zijn lievelingstocht in het ruime wandelnetwerk.

Wandelingen voor groot en klein
Wandelen is in Serfaus-Fiss-Ladis een belevenis voor het hele gezin en kan zelfs de kinderen bekoren. Om dit mogelijk te maken bedacht de vakantieregio samen met de bekende Oostenrijkse jeugboekenauteur Thomas Brezina een innovatief concept: op drie avontuurlijke themapaden – het Piratenpad in Serfaus, het Hexenpad in Fiss en het Onderzoekerspad in Ladis – worden kleine en grote gasten geheime onderzoekers. Ze ontdekken niet enkel spelenderwijs de natuur, maar lossen ook spannende opdrachten op. En dat is nog niet alles: sluwe kabouters misleiden gezinnen op de Gouden Man Weg. Het Murmlipad brengt de jonge avonturiers naar de woonplaats van de mascotte Murmli en langs het belevenispad voor de hele familie (Familien-Erlebnisweg) ontdekken alle leeftijdscategorieën de natuur op een nieuwe manier.

Ontspannen wandelen met uitzicht
Veel zon, geweldige uitzichten en een perfecte infrastructuur – meer is er niet nodig om van de bergen te genieten. Net hiermee scoren de drie dorpen Serfaus, Fiss en Ladis, waar de zon om en bij de 2.000 uur per jaar schijnt. Geen wonder dus dat er rondom de hoogvlakte tal van gemarkeerde pleziertochten zijn. Wie bijvoorbeeld met alle zintuigen de bergwereld wil beleven, die wandelt langs de Six Senses ­– Zintuigenpad voor genieters in Serfaus, het Kracht- en zintuigenpad in Fiss (Fisser Kraft- und Sinnesweg) of de Panorama-Genussweg tussen Serfaus en Fiss. Recreatieve wandelaars kunnen ook van een weids uitzicht over het Inntal genieten vanop de Wodetoren in Ladis.

Bergtochten met smaak
De Furgler is de huisberg van Serfaus en een dankbare bestemming voor een bergtocht langs smalle paden en makkelijke klimpassages. De beklimming of oversteek van de Furgler behoort inderdaad tot één van de mooiste bergtochten van de regio. De berg rijst in het westen hoog boven Serfaus uit en heeft een bijzonder uitzichtrijke drieduizend meter hoge top. Met de Lazidbahn maak je de beklimming van de Furgler wat lichter. Over het Furglermeer en de Furglerjoch gaat het op een hoogte van 3.004 meter naar de top. Let wel op: de noordelijke route is enkel geschikt voor vastberaden bergbeklimmers zonder hoogtevrees.

Actief genieten en smullen
Wie wil genieten van spectaculaire uitzichten en veel beweging in combinatie met een uitstekende keuken, die zit goed met de culinaire wandeling. Gasten kiezen zelf de wandelroute en stopplaatsen en worden voor hun inzet beloond met een viergangenverrassingsmenu. En het beste is: iedere gast in Serfaus-Fiss-Ladis kan genieten van een uitstekende keuken in de hutten, want de rustieke bergrestaurants, alpenweiden en hutten scoren allemaal met talrijke specialiteiten. Eender waar je halthoudt, de uitstekende gerechten met lokale producten zijn gegarandeerd de ideale boost voor je wandeling.

Eenvoudig een goed gevoel
Of het nu voor, tijdens of na de belevenissen in de natuur is – genieten is de prioriteit in Serfaus-Fiss-Ladis. Reden genoeg voor de bewoners om op de mooiste plekken in de vakantieregio zogenaamde relaxstations in te richten. Trouw aan het motto, uitschakelen en voeten omhoog, word je in het hele gebied verwelkomd met hangmatten, ergonomische ligstoelen, loungezetels of strandstoelen om te rusten en relaxen. En allemaal hebben ze een grandioos uitzicht op de bergtoppen, dalen en ruige kliffen. Gewoon zalig.

Tip: met de “Super. Sommer. Card.” die iedere gast bij het boeken van een accommodatie in Serfaus, Fiss of Ladis ontvangt, kan je oa. gratis gebruik maken van alle geopende gondelliften en de wandelbus.

Meer persinformatie en gratis beeldmateriaal kan je terugvinden op ons portaal voor pers op www.serfaus-fiss-ladis.at/nl/Pers.

“We are family” – zo luidt het motto van de Tiroolse vakantieregio Serfaus-Fiss-Ladis. De bergen hebben hier immers niet enkel veel te bieden voor volwassenen, maar ook voor kinderen. De drie historische bergdorpen Serfaus, Fiss en Ladis liggen op een zonnige hoogvlakte boven het Oberinntal in Tirol, omgeven door de markante bergtoppen van de Samnaun berggroep en de Ötztaler Alpen. De vakantieregio biedt op een hoogte tussen de 1.200 en 3.000 meter boven de zeespiegel alle gasten de voorwaarden voor een veelzijdige en ongeëvenaarde zomervakantie: afwisseling voor het hele gezin. Avontuur voor actiehelden. Activiteiten voor buitensporters. Adembenemende uitzichten voor genieters. Buitengewone specialiteiten voor fijnproevers. Meer informatie kan je vinden op www.serfaus-fiss-ladis.at/nl.