Ga met ons mee naar avonturenland!

Geactualiseerd op 11.05.2021

“We are family!” Het motto van Serfaus-Fiss-Ladis staat voor eindeloze avontuur-, spel-, sport- en ontspanningsmogelijkheden. De vakantieregio hoog boven het Oberinntal in Tirol heeft een hart voor kinderen – en trekt met een infrastructuur van wereldklasse actieve gezinnen aan om in de bergen op vakantie te gaan.

De drie Tiroolse dorpjes zijn immers pioniers op het vlak van familievakanties in de bergen. © Serfaus-Fiss-Ladis-Marketing-GmbH, danielzangerl.com

Mensen willen weer op vakantie! Dit tonen de resultaten van een onderzoek in opdracht van Österreich Werbung. Het onderzoek laat ook zien wat families verwachten van hun zomervakantie in 2021. De top 4: rust, ontspanning, weg zijn uit de dagelijkse sleur en natuurbeleving. Steeds belangrijker in de toekomst: vakantiegangers willen genieten van een ontspannende vakantie, bewegen in de ongerepte natuur en tijd doorbrengen met het gezin. Al deze punten passen naadloos bij Serfaus-Fiss-Ladis. De drie Tiroolse dorpjes zijn immers pioniers op het vlak van familievakanties in de bergen. Niet enkel in Tirol, maar in heel Oostenrijk. En niet enkel sinds corona, maar al sinds vele jaren. Vandaar het vakantiemotto: We are family!

“Bij ons trekt iedereen aan hetzelfde zeel om gezondheid de hoogste prioriteit te geven”, zegt Josef Schirgi, directeur van het Toeristenburo Serfaus-Fiss-Ladis. “We besteden extra zorg aan gezinnen met kinderen – in een tijd waarin je extra voor jezelf en anderen moet zorgen. Dat is precies waar ‘We are family!’ voor staat.” Het spreekt voor zich dat de veiligheids- en hygiënemaatregelen in Serfaus-Fiss-Ladis steeds up-to-date zijn.

Verveling en wandelfrustraties tijdens je gezinsvakantie? Niet in Serfaus-Fiss-Ladis!
Het zuidgerichte zonnige balkon hoog boven het Tiroolse Oberinntal is al jaren een van de populairste vakantiebestemmingen voor gezinnen in de Alpen. Een paar argumenten? “Klik je gordel vast en geef gas!” is de slogan van de Gezinscoaster Schneisenfeger. Tegen 40 km/u vliegen klein en groot van de Alpkopf boven Serfaus meteen naar het Belevenispark Hög. Wil je je zenuwen nog meer op de proef stellen, dan zijn er nog tal van mogelijkheden: bijvoorbeeld de reusachtige schommel Skyswing of de Fisser Flieger, die je het gevoel geeft echt te vliegen. Het avontuur gaat verder rondom Serfaus-Fiss-Ladis in de kindermijn (Kinder-Bergwerk) aan Fisser Joch, in het mineraal- en fossielenpark Georama Lassida en in Klimbos X-Trees. Zin om te gaan fietsen? Serfaus-Fiss-Ladis beschikt over een bijna eindeloos netwerk mountainbiketrails en een bikepark van wereldklasse voor het hele gezin. “We are family” wordt hier “We are action, adventure & adrenalin!”.

Gezamenlijk avontuur verbindt gezinnen steviger dan secondelijm
Tijdens een gezamenlijke familievakantie kunnen ouders die in het dagelijkse leven gestrest rondlopen eens diep ademhalen. En de kinderen krijgen wat ze het liefste willen: plezier, avontuur en spanning. Niemand heeft nog chocolade nodig! Een oude wijsheid zegt: natuur is de beste animator. Vertrek dus maar naar het Piratenpad, het Heksenpad of het Onderzoekerspad! Thomas Brezina, de bekendste Oostenrijkse kinder- en jeugdboekenauteur, ontwierp deze drie themapaden speciaal voor de Tiroolse vakantieregio. Zin in nog meer natuur? Dan is het Wodepark perfect. In het mystieke bos rond het Wodebad en de Wodetoren in Ladis leren kleine en grote onderzoekers meer over de mysterieuze verhalen over de reus Wode. In Serfaus-Fiss-Ladis wordt het nooit saai!

Spanning voor de kleinsten, ontspanning voor de grootsten
Tijdens de vakantie willen de ouders ook wel eens niet gestoord worden door de kinderen. En omgekeerd. Des te leuker als er voor iedereen goed gezorgd wordt. Serfaus-Fiss-Ladis biedt professionele kinderopvang aan – vanaf de pampertijd. Ouders kunnen er zo honderd procent zeker van zijn dat hun kroost in goede handen is als ze op een kinderloze dag gaan wandelen. En terwijl de ouders instappen in de gondel om naar het uitzichtplatform te gaan – gratis met de “Super. Sommer. Card.” trouwens – spelen, ravotten en lopen de kinderen met de marmot “Murmli” en de koe “Berta” om ter snelst. De twee zijn de mascottes van de kinderclubs Murmli-Club in Serfaus en Mini&Maxi Club in Fiss-Ladis. En na een spannende-ontspannende vakantiedag komt het gezin in de late namiddag opnieuw samen in de accommodatie. Wie heeft vandaag het grootste avontuur beleefd?

Meer informatie over de vakantieregio Serfaues-Fiss-Ladis, de voorzorgsmaatregelen en regels met betrekking tot COVID-19, alsook de SFL-annuleringsgarantie vind je op www.serfaus-fiss-ladis.at/nl.

Meer persinformatie en gratis beeldmateriaal kan je terugvinden op ons portaal voor pers op www.serfaus-fiss-ladis.at/nl/Pers.

“We are family” – zo luidt het motto van de Tiroolse vakantieregio Serfaus-Fiss-Ladis. De bergen hebben hier immers niet enkel veel te bieden voor volwassenen, maar ook voor kinderen. De drie historische bergdorpen Serfaus, Fiss en Ladis liggen op een zonnige hoogvlakte boven het Oberinntal in Tirol, omgeven door de markante bergtoppen van de Samnaun berggroep en de Ötztaler Alpen. De vakantieregio biedt op een hoogte tussen de 1.200 en 3.000 meter boven de zeespiegel alle gasten de voorwaarden voor een veelzijdige en ongeëvenaarde zomervakantie: afwisseling voor het hele gezin. Avontuur voor actiehelden. Activiteiten voor buitensporters. Adembenemende uitzichten voor genieters. Buitengewone specialiteiten voor fijnproevers. Meer informatie kan je vinden op www.serfaus-fiss-ladis.at/nl.